Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

måndag 11 januari 2010

Viva Italia?

Mr Carrothead recenserar:
Vars ska man börja med en sådan katastrof? Presentationen, smaken och konsistensen var allihopa en skymf mot det italienska köket. Pastan var tjock som lädersulor då Nils tolkade "kavla väldigt tunt" som "kavla tills du bli less", den glutenfria gnoccin liknade mest grötklumpar med ett slemmigt yttre och ett mjöligt inre, dvs precis lika charmerande som Maria själv. Olivia fick den briljanta idén att blanda in ricotta i pastasåsen vilket resulterade i en färglös och fadd gegga, vilket jag inte fått bort från hålrummet mellan tänderna än. Jag vill dock ge dem en eloge för ambitionen och de fantastiskt fina råvarorna som de tillagade, samt en reprimand på hur de lyckades förstöra samtliga. Det är sannerligen tur att vi har startat det här projektet då det är uppenbart att våra medlemmar behöver erfarenhet i köket för att kunna lyckas med sina gastromaniska försök, och för att i en avlägsen framtid eventuellt kunna få mitt godkännande.

1 kommentar:

  1. Oj..! det har lat ju inte alls bra, overhuvudtaget. men marangschvissen kanske klarade sig fran missoden, eller?

    Det gladjer mig dock att Mr. carrothead har ett sa pass overtygande kritiskt perspektiv. Det visar pa kvalité, aven om denna Mister kanske skulle saga att det ar kvalitèn som fattas.

    Men mycket cred tycker jag att resekompaniet ska ha for de tappra forsoken med glfria alternativ.. wehoo!

    jag vantar med spanning pa nasta utmaning!

    SvaraRadera