Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

söndag 10 januari 2010

På väg till Italien

GR värmer upp med den italienska spellistan och den rödvitrutiga duken är struken.
Om några timmar är det dags, Olivia och Maria ska för första gången prova på att göra egen pasta. Nils ska komma med glada tillrop och vara gott stöd från sina pluggböcker.
Sedan ska det ätas och planeras för kommande söndagar. Önskemål, någon?!

16:13, uppdatering:
Den glutenfria pastadegen är gjord och ligger i kylen. Ska bli spännande att se hur det färdiga resultatet blir, jag har låga förväntningar. /M

22.56 uppdatering 2:
En synnerligen intressant recension av kvällens matlagning kommer imorgon. Ni har något spännande att se fram emot, kära vänner!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni ska laga något från.. nä okej jag har ingen aning. Jag är lite för dålig på geografi för att komma på något vettigt. Ska googla lite, och sedan återkommer jag, med något riktigt svårt!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på någon maträtt från: Centralafrika
    Och jag eftersom att ni går all in för det här så antar jag att ni tänker göra precis som man ska göra:
    "Afrikaner äter ofta med händerna, men som turist blir man ofta erbjuden en sked om det finns. Det är vanligt att man sitter på en matta och att alla äter ur samma risskål och såsskål, men aldrig utan att tvätta händerna först. Man använder högerhanden till att äta, vänster används till andra nödvändiga ändamål."
    Hehe, lycka till!

    SvaraRadera
  3. Oj oj, här har vi en riktig utmaning för GR att bita i. Det ska bli intressant att se om de vågar ta sig an den! Tack för kommentaren, kloka Lisn.

    SvaraRadera
  4. Det gladjer mig att lasa att ni satsar pa egengjord pasta.. sa ska det goda livet levas -som Bellamn alltid sa. Exklusivt men med hart arbete.

    Jag hoppas pa recension inom kort!

    Och onskemal: nagot Marockanskt skulle kanske smaka?

    SvaraRadera