Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

måndag 4 januari 2010

Snabblagad spenatsoppa

Receptdags!

I dessa tider av tentaplugg och dylikt så har jag ett utmärkt recept som garanterat inte tar mer än 5 min att tillaga och som är ett något nyttigare alternativ än ramennudlar.

  • Häll lite vatten i botten på kastrullen, slå på värmen
  • höfta en lagom mängd fryst, hackad spenat
  • (frivilligt steg - sätt i andra goda grönsaker)
  • Sätt i en tärning grönsaksbuljong och en klick smör
  • När spenaten kokat ihop, häll på några deciliter mjölk
  • ät!

Mr Carrotheads säger

"Soppans gröna färg får mig osökt att tänka på kloakvatten, men jag måste erkänna att jag inte trodde att något så extraordinärt simpelt kunde smaka annat än avskyvärt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar