Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

tisdag 19 januari 2010

Syltkok

Jag hittade några bortglömda stackars röda vinbär i frysen. Då de kämpade för sina liv genom att iskallt klamra sig fast vid varandra i en hård klump såg jag ingen annan (upp)lösning på problemet än att låta dem tina och sedan koka något syltliknande på dem.
Som vanligt höftade jag, då man tydligen bara ska göra gele av vinbär.
Mina höfter har känts riktigt bra den sista tiden och borde därför vara lika pålitliga som vanligt, så jag tror att resultatet kommer bli bra, men det återstår att se när det hela svalnat lite.

...någon timma senare:
Mmmm! Keso och ljummen vinbärssylt! Kvällens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar