Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

tisdag 5 januari 2010

Brända mackor

Det kan uppstå problem ibland när man bor tillsammans med någon. En rätt vanlig plats för dessa problem är köket.

Markus gillar "lättrostade" bröd, jag gillar gyllenrostade brödskivor. Du kanske redan förstått vad som händer lite då och då? Jo. Han ställer om brödrosten till "lättrostat", när jag sen rostar så måste jag rosta typ en halv gång till och då är risken att de blir brända rätt stor. Som i morse. De blev nästan svarta så jag försökte rädda dem med extra mycket smör och leverpastej. Nu vet du sanningen. Och om jag dör av cancer inom kort vet du vem som är skyldig!

Har du något återkommande köksproblem eller vill delge något katastrofalt som hänt där?


Mr Carrothead säger

"Det var egentligen jag som ställde om Nils brödrost. Han rostade två gånger, precis som jag förutspådde, men köket började ändå inte brinna."

4 kommentarer:

  1. Meh. Och du ska vara min medarbetare!?

    SvaraRadera
  2. Äsch, det handlar ju bara om att vi inte får glömma bort att klappa Mr Carrothead medhårs (medblasts) ibland, så att vi inte förlorar hans värdefulla kunskaper. :)

    SvaraRadera
  3. Tur att jag är så ohyggligt snäll att jag inte avskedar er båda på momangen!

    SvaraRadera