Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

torsdag 7 januari 2010

Snart börjar äventyret!

Nu har ni kära och kloka läsare avgjort var GRs äventyr ska börja. Maria, Olivia och Nils ska alltså börja sin resa i Italien. Jag är väldigt nöjd med resultatet då jag hört att de själva gärna hade börjat i Grekland, som kammade hem noll röster.

Italien... Jag undrar jag om de kommer våga sig på att göra hemmagjord pasta? Och kommer Nils kunna hålla saltkaret i styr? Kommer Maria låta pastan koka för länge, så som hon alltid gör? Och kommer Olivia vara ohejdbar med vitlökspressen? Det ska bli mig ett sant nöje att iaktta dem i köket på söndag, om provsmakningen blir ett lika stort nöje återkommer jag med.

Men lite besviken är jag allt på era ynka 7 röster med så många besökare. I en sådan här fashionabel blogg förväntar man sig ju en viss intelligensnivå och respons hos läsarna.
Därför undrar jag, allas er eminente Mr Carrothead: Vad föreslår ni att GR ska laga till sin Italien-premiär? Har ni några andra tips som kan hjälpa dem att nå nya framgångar i det italienska köket?

4 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag blev mycket nöjd då jag fick nys om denna sida -en efterlängatd stjärna på blogghimlen.

    Jag ser fram emot den kommande Italienrätten och kommer nyfiket följa spektaklet. Blir det klassiker som parmesan och tiramisu och glass och pizza (glfri förståss) och pasta (givetvis glfri) månne?

    En fråga till Mr Carrothead: Har denne någon favorit bland världens Michelin restauranger?

    På återhörande!
    /k
    På återhörande

    SvaraRadera
  2. Tack för din superfina kommentar!
    I väntan på Mr Carrothead vill jag rekommendera en restaurang som är belägen i Dublin, som jag tyvärr glömt namnet på. Den låg ovanför en exklusiv matmarknad iaf... ehum. Den fantastiska servicen, det otroligt goda brödet... som förmodligen inte var glutenfritt och den goda maten gjorde den till en 10-poängare. Men jag kände mig väldigt fattig när betalade notan haha. Ooooh. kanske vi borde våga oss på Tiramisu? Var säger ni, mina medgourmanter?

    SvaraRadera
  3. Snälla Nils. Om du inte ens vet vad restaurangen du vill rekommendera heter, tycker jag inte att du ska förvirra våra kära läsare i onödan. Dessutom tror jag varken att det är Chapter One eller någon av de andra två restaurangerna i Dublin som tilldelats en michelinstjärna, eftersom du aldrig skulle ha råd att gästa ett sådant etablissemang. Jag skulle rekommendera att du upplever maten på Edsbacka krog, en bit utan för Stockholm. Dels för att den är en, av endast två restauranger i Sverige, som är belönade med två michelinstjärnor och dels eftersom den stänger sina portar för gott den 27:e Februari. Väl smakat!

    / Din oerhört ödmjuke Mr Carrothead

    SvaraRadera
  4. Oh, bästa Kathrin! Varmt välkommen hit! :)

    Tiramisu låter ju onekligen smarrigt. Olivia, kommer vi kunna motstå frestelsen? Kommer budgeten att hålla?

    SvaraRadera