Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

fredag 15 januari 2010

Snabbmat

Recension av Balougrillen i Ålidhem centrum.

Jag hade just varit och simmat på iksu och kände verkligen inte för att laga mat så jag bestämde mig för att vara lite djärv och prova kebabtallrik-att-ta-med på Balougrillen.

Det var ingen kö. Killen som tog beställningen var trevlig och jag behövde inte vänta länge på maten.
  • Smak: 3,5 av 5 - Jag bad honom ta en god sås- han blandade ihop några stycken och det blev mumsigt! Trist och torr sallad!
  • Utseende: 3 av 5 - Chiliris med kebab över sig med ett lager sås ovanpå. Liten sallad vid sidan om.
  • Mängd: 5 av 5 - Eftersom jag var så hungrig fick jag i mig hela, men det var ordentligt med kött!
  • Pris: 4 av 5 - 69:- för massa mat och valfri dricka
  • Helhetsintryck: 3,75 av 5 - Ett bra alternativ om du inte orkar laga mat och vill äta något onyttigt/gott

Poängen i denna recension tillhör snabbmatsligan. Självklart kan man inte jämföra gourmetmat med detta, därför har jag jämfört med liknande ställen typ Max, Macdonalds osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar