Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

lördag 9 januari 2010

Nostalgi

Hittade den här gamla bilden från när jag fortfarande jobbade på Eniro, ombord på båten Lapponia, jag var på räkfrossa med mina medarbetare. Saknar särskilt Carola. Jag minns att jag aldrig hade skalat räkor själv förut och tyckte det var så sjukt äckligt när det krasades över allt. Folk sugde ut hjärnorna på de små krabaterna men jag minns ändå hur trevligt det var. De hade sjukt gott bröd och lite annat man också kunde äta.

Har du något gastromaniskt matminne du vill dela med dig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar