Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

fredag 26 februari 2010

Morot!


Häromveckan kom jag cyklandes längs Kungsgatan i Umeå. Jag kunde inte annat än stanna och ta en bild av detta mästerverk. När jag senare berättade för Nils om mitt fynd, hade även han bildbevis på att något morotigt är i görningen.

Vi har några olika teorier kring orsaken till detta konstverk (GR vill inte på något sätt uppmana till olagligheter). Vi kan inte låta bli att le i mjugg för lite smickrande är det allt, om det är så att ni fans gått och fått morots-feber. Det finns viss risk för att det kommer stiga Mr Carrothead åt blasten, om man så säger. Nyckfull som han är vet man i och för sig aldrig om han istället blir förnärmad. Om det är så att ni tycker att vi lagar mat alldeles för sällan, så hoppas vi på fritösleverans i afton, så att det blir moules frites på söndag (prata med oss, om ni är sugna!)

Vår andra teori är att det är Mr Carrothead själv som börjat tagga stan, han känner sig kanske förbisedd och inte tillräckligt uppmärksammad? Kanske tycker han att Nils, Olivia och jag inte tar vårt ansvar och bloggar tillräckligt flitigt. Kanske tar han till dessa drastiska metoder för att få vår uppmärksamhet (vilket han ju fick).


Eller så var det bara en morot för att GR ska fortsätta med sin eminenta matlagning, en bedjan om att vi inte ska tappa gnistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar