Varje Söndag, under den kommande vårterminen, kommer vi att laga antingen en typisk maträtt eller dessert, efter recept, från ett av världens alla hörn. Där emellan bloggar GR om mat!

Maila dina recept till gastromani@gmail.com så får Mr Carrothead avgöra om det är värdigt att publiceras på vår blogg!

lördag 6 februari 2010

Man tager vad man haver

Hemmagjord nudelsoppa

Ingredienser

  • En tärning grönsaksbuljong
  • En matsked soja
  • lagom med chili
  • äggnudlar
  • frysta skalade räkor
  • bladspenat
  • en liten klick smör
Imorn åker vi till Afrika som vi tidigare lovat och det kommer bli en ovanligt spännande måltid kan jag lova! Vi ses i Afrika!

Mr Carrothead säger
Här har Nils faktiskt gjort ett ganska bra försök på en klassisk nudelsoppa. Vad som dock saknas är såklart hackad vårlök. Att han även presenterade rätten med ätpinnar och i en fyrkantig skål skapade en duglig presentation - Tänk alltid på det, mina kära medgastromaniker, att man äter med ögonen också. Om jag åt mer med ögonen än med mina smaklökar i fallet med denna nudelsoppa, det törs jag inte uttala mig om, men för en gångs skull blev det faktiskt ganska hyfsat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar